Reklama dzieli się na rozmaite typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także dużo innych, lecz statystyki wskazują jasno, że na ludzi najlepiej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wkracza w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie bilbordów reklamowych Kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, bezsprzecznie prawdopodobnego kontrahenta są niezwykle różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i nadzwyczaj porządnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.